Menu Close Menu
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

افزایش دوبرابری اعتبارات پروژه های راهسازی استان اردبیل در قانون بودجه سال ۹۸

افزایش دوبرابری اعتبارات پروژه های راهسازی استان اردبیل در قانون بودجه سال 98

 با ابلاغ قانون بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی ، اعتبارات پروژه های ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه راه نسبت به سال 97 صد درصد افزایش پیدا کرد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با ابلاغ قانون بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی ، اعتبارات پروژه های ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه راه نسبت به سال 97 صد درصد افزایش پیدا کرد.

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب افزود: با توجه به پیوست یک قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی که با تلاش شبانه­ روزی استاندار محترم اردبیل ، مدیرکل محترم برنامه و بودجه استان ، مدیرکل ساعی راه و شهرسازی و حمایت همه ­جانبه مجمع نمایندگان استان محقق گردید اعتبارات پروژه های ملی این اداره کل در حوزه راه امسال به نسبت سال 97 دو برابر شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش اعتبارات و تخصیص به موقع آن علاوه بر تسریع در تکمیل و بهره ­برداری از پروژه­ های در دست اجرا ، شاهد شروع قطعات جدیدی از توسعه راههای استان خواهیم بود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ازجمله این پروژه ها احداث باند دوم اردبیل ـ مشگین شهر می ­باشد که با وجود مطالبات سنگین پیمانکارپروژه ( قرارگاه خاتم ­الانبیاء ) هماهنگی­ های لازم جهت بهره­ برداری از 18کیلومتر دیگر از این محور برای سال 98 انجام گرفته و امیدواریم با تخصیص کامل اعتبار مصوب شاهد بهره­ برداری بیش از توافق صورت گرفته نیز باشیم.

وی از دیگر پروژه ­های در دست اجرا را پروژه پارس ­آباد – سربند بطول20 کیلومتر عنوان کرد و افزود: پروژه پارس­ آباد – سربند توسط دو پیمانکار در حال اجرا می­باشد و تلاش می شود که بخشی از این محور امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

یوسف زاده در ادامه افزود: علی­رغم واگذاری محور بیله سوار به گوگ ­تپه بطول 5/7 کیلومتر به پیمانکار جهت تبدیل به چهارخطه ، متاسفانه به جهت وجود تاسیسات زیربنایی درحریم قانونی راه و عدم همکاری مناسب سازمانهای مذکور امکان شروع عملیات اجرایی محقق نشده و پیمانکار پروژه با تامین بخشی از مصالح اجرایی پروژه منتظر رفع موانع موجود اجرایی می­ باشد که با پیگیری­های صورت گرفته امیدوارم در آینده نزدیک با جابجایی تاسیسات بستر جاده بازگشایی و عملیات اجرایی محور مذکور نیز شروع شود. همچنین احداث باند دوم ورودی گرمی نیز بطول 5 کیلومتر در مرحله روسازی می­ باشد که با مساعد شدن شرایط جوی عملیات تکمیلی آن نیز شروع خواهد شد.

وی گفت: احداث محور رضی – امیرکندی به طول 8 کیلومتر با عنوان حذف مقطع پرتصادف با مشخصات بزرگراه با عنوان واریانت برگ چایی نیز خارج از جاده موجود که اکثر قسمتهای آن در مرحله روسازی می­ باشد در دست اجرا است که انشاا... در سال جاری تکمیل و در اختیار مردم شریف استان قرار خواهد گرفت.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص حد فاصل سراهی صحرا – گرمی – بیله ­سوار– پارس­ آباد نیز گفت: قطعاتی از محور مذکور مطالعه شده و قطعاتی نیز در مرحله مطالعه و یا برگزاری مناقصه جهت تبدیل به بزرگراه می ­باشد که برای قطعاتی نیز مجوز برگزاری مناقصه از وزارت متبوع اخذ و در مرحله برگزاری مناقصه می ­باشد که پس از انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در منطقه جنوب استان نیز محور اردبیل – سرچم به طول 35 کیلومتر در دست احداث بوده که 15 کیلومتر آن در سال گذشته و قبل از آن مورد بهره برداری قرار گرفته و تلاش می ­کنیم امسال نیز حداقل 10 کیلومتر دیگر از این محور به بهره ­برداری برسد و 25 کیلومتر دوم از این پروژه نیز حدفاصل کیلومتر 35 الی60 در مرحله واگذاری به پیمانکار است که به محض مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی قطعه مذکور نیز شروع خواهد شد.

یوسف زاده افزود: از دیگر پروژه­ های در دست اجرای این اداره کل احداث راه اصلی کلور- درام است که فعالیت­های خوبی در این پروژه صورت می ­گیرد و علاوه بر عملیات خاکی ، ابنیه فنی و روسازی مسیر ، به امید خدا تا یکی دو ماه آینده دو دستگاه از پل های خاص پروژه نیز تکمیل و موجب تسهیل تردد هم برای پیمانکار و هم برای مردم منطقه که همزمان با اجرای پروژه تردد از راه دسترسی پروژه برای آنان فراهم شده است خواهد بود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل به رانش کوثر به خلخال اشاره کرد و افزود: با توجه به ضرورت تسریع در بازگشایی مسیر مذکور عملیات خاکبرداری پروژه در فصل زمستان انجام گرفته و در حال حاضر شاهد احداث ابنیه فنی پروژه و آماده ­سازی مسیر جهت عملیات خاکریزی و روسازی هستیم و پیمانکار نیز تمام توان خود را جهت تسریع در تکمیل و بهره ­برداری از پروژه بکار گرفته است.

 

/در بازنشر این نوشتار از سی روز آنلاین امانتدار منبع انتشارباشیم/ 

 

اشتراک گذاری
ثبت دیدگـاه
Captcha
دیدگاه های کاربران