Menu Close Menu
۵ نکته در مورد نامه اخیر علی نیکزاد

یک بام و دو هوای نیکزاد برای استان عقب مانده اردبیل

یک بام و دو هوای نیکزاد برای استان عقب مانده اردبیل

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شهروندان بیش از پیش شاهد چنین رزومه هایی خواهند بود. ولی در این شرایط که شهروندان با پوست و گوشت و استخوان نتیجه کم کاری های گذشته را با درد و رنج و شکنج احساس می کنند به چنیین افراد و جریان ها روی خوش نشان نخواهند داد همچنانکه در انتخابات های 92 و 94 و 96 آنها را از صحنه سیاسی استان و کشور اوت کردند.

  سی روز آنلاین/حسین بشیری گیوی:

جناب آقای نیکزاد وزیر دولت مهرورز  در رزومه ای که  انتشار عمومی دادند از توسعه و رشد و آسایش و رفاه سخن گفته اند. جالب است که طبق تحقیقات استان اردبیل در برخورداری از زیرساخت ها در رتبه 25 و در شاخص های توسعه یافتگی در رتبه 15 قرار دارد. و جالبتر اینکه درآمد سرانه استان اردبیل کمتر از نصف درآمد سرانه میانگین کشوری است . لطفا آقایان درباره توسعه و توسعه یافتگی و رفاه اجتماعی صحبت نکنند که حرف گزاف و بیهوده ای می باشد.

در این رزومه چند نکته مهم است که باید به آنها توجه اساسی شود.

اولا در این رزومه هر کاری که در دولت هاشمی و دولت اصلاحات انجام گرفته  را قبول ندارند و مدعی هستند در ذیل مدیریت ایشان در استان انجام گرفته است و هر کار اشتباهی از جمله مکان یابی غیر اصولی  پروژه و مسیریابی اشتباه را به دولت اصلاحات و وزارت آقای خرم نسبت می دهند.

دوما درباره راه آهن در شرایط کنونی پیشرفت فیزیکی پروژه کمتر از 50 درصد می باشد در حالیکه مدعی هستند پروژه را با پیشرفت فیزیکی 62 درصدی تحویل داده اند (این 62 درصد کلید واژه نام آشناست). میزان بودجه تخصیص یافته فقط در زمان مهندس بهنامجو بیش از کل بودجه ای است که از زمان مطالعه  آن تا زمان تحویل پروژه بوده است. راه آهن یکی از شریان های اقتصادی استان اردبیل محسوب می شود در دولت مهرورز با سیاسی کاری و سیاسی بازی بارها سوت قطار را به صدا در آوردند بارها با احساسات مردم بازی کردند و مردم در سال 92 و 94 و 96 بارها جواب کوبنده در انتخابات به آنها دادند.

سوما از جاده سرچم به عنوان جاده بن بست شکن یاد کرده اند در حالیکه این قتلگاه هر ساله چند ده خانوار را بی سرپرست می کند و به زعم نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی در این تصادفات ، جاده غیر ایمن باعث تصادفات است. به عنوان مثال تریلی که به ته دره سقوط کرد با سرعت مطمئن رانندگی می کرد و از این مثال ها کارشناسان راهنمایی و رانندگی بیشتر می توانند بازگو کنند. از چهاربانده کردن جاده سرچم صحبت کرده اند . بله در شرایط تحریم ها برنامه ریزی لازم برای چهاربانده شدن انجام شده است. اما بحث این است که چرا ایران در زمان دولت مهرورز درآمد نفتی 1000 میلیارد دلاری داشت کاری را به پیش نبردند. سهم استان عقب مانده اردبیل از آن درآمد 1000 میلیاردی چه بوده است؟

شهروندان به وضوح می دانند که راه چهاربانده اردبیل نمین تا تونل در زمان معاونت مهندس بهنامجو در دولت اصلاحات تکمیل شده است جالب است که مهندس بهنامجو استاندار اردبیل می تواند در این زمینه توضیحات مبسوطی را ارائه نماید.

چهارما بارها از مگا پروژه ها یاد کرده اند پروژه پایاب سدخدآفرین طبق زمان بندی سرمایه گذاری و پیشرفت دارد. پایاب سدخدآفرین در منطقه زرخیز معان موجب تحولات اساسی خواهد شد.  منطقه آزاد اردبیل در دولت و مجلس تصویب شد . در منطقه ویژه اقتصادی نمین سرمایه گذاران در حال اجرای طرح هستند.

پنجما با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شهروندان بیش از پیش شاهد چنین رزومه هایی خواهند بود. ولی در این شرایط که شهروندان با پوست و گوشت و استخوان نتیجه کم کاری های گذشته را با درد و رنج و شکنج احساس می کنند به چنیین افراد و جریان ها روی خوش نشان نخواهند داد همچنانکه در انتخابات های 92 و 94 و 96 آنها را از صحنه سیاسی استان و کشور اوت کردند.

در هر روی حال که استاندار بهنامجو پروژه راه آهن  را در مسیر رو به رشد قرارداده ،برای این پروژه صاحبان جدیدی پیدا خواهد شد که در زمان مسئولیت آنها پروژه با پیشرفت 60 ،70 ،120 درصدی مواجه بوده است.

 

/در بازنشر این نوشتار از سی روز آنلاین امانتدار منبع انتشارباشیم/ 

 

اشتراک گذاری
ثبت دیدگـاه
Captcha
دیدگاه های کاربران