شناسه : ۳۴۳ ۲۰۰۵ بازدید ۰ پسند ۰ دیدگاه علاقه مندم چــاپ برگه ۱۳۹۷/۰۹/۰۶ | ۱۰:۰۱:۰۵ یادداشت شفاهی کارآفرینی در دل مدارس چندی است که ایده مدارس کارآفرین را در سما روی میز اجرا داریم. مدارس کارآفرین در کنـار سایـر مدارس سبکی از اداره مدرسـه است کـه خروجی آن اگر درست انجام شود، منجر به خلق ثروت و پول و ایجاد کسب و کار برای دیگران میشود. محمد اثنی عشری/ رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما اردبیل کارآفرینی خلق کسب و کارهای جدید است. کسب و کارهایی که نمیدانیم چه هست؛ ولی بر سیستم ایجاد آنها توانایی داریم. از طرفی لزوم نیاز به خلاقیت و کارآفرینی در سطح کودکان و پایه، به عنوان مبحث اصلی جهت دهی تفکر آنان به عنوان یک اصل به شدت ملموس است. در کنار آن سیستم های آموزشی مدارس بیشتر بر رسالت اصلی خود حول آموزش می پردازد؛ به عبارتی ایجاد محیطی برای تربیت دانش آموزی که به جای یک مصرف کننده صرف علم، خود خالق ایده در کنار علم باشد، کمتر اعرابی برای نمو دارد. چندی است که ایده مدارس کارآفرین را در سما روی میز اجرا داریم. مدارس کارآفرین در کنـار سایـر مدارس سبکی از اداره مدرسـه است کـه خروجی آن اگر درست انجام شود، منجر به خلق ثروت و پول و ایجاد کسب و کار برای دیگران میشود.مدرسه کارآفرینی واقعی مثل یک شتابدهنده روی دانشآموزنی که شانس ایدهپردازی دارند، سرمایهگذاری میکند. انقلاب کارآفرینی به عنـوان انقلاب سوم اطلاعاتـی دنیـا شناخته میشود و دانشآموزانـی که در حــال کسـب علم و فراگیـری دانش برای تبــدیل شدن به مدیران و کارآفرینان آینده کشور هستند، نقش عمدهای در ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی دارند و کارآفرینی را به عنوان یک ضرورت باید بیاموزند.کار تیمی و حل خلاقانه مسئله، بازاریابی و فروش، مهارت نه گفتن، مهارت مذاکره، مهارت مدیریت بر استرس و خشم، تصمیم گیری در شرایط بحران، زبان بدن همه از مواردی هستند که در قالب مدارس کارآفرین تحقق می بد. /در بازنشر این نوشتار از سی روز آنلاین امانتدار منبع انتشارباشیم/ برچسبها : محمد اثنی عشری مدارس کارآفرین سی روز آنلاین اشتراک گذاری لینک کوتاه اشتراک در شبکه های مجازی